Overslaan en naar de inhoud gaan

ING stijgt in Global Top100 of Powerful Brands

Millward Brown publiceert vandaag de jaarlijkse Brandz Global Top 100 of Powerful Brands.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ING is hierin, net als vorig jaar, het hoogst genoteerde Nederlandse merk: de bank stijgt 10 plaatsen naar nummer 43.

related partner content for mobile comes here

ABN AMRO, vorig jaar nieuw binnengekomen op nummer 95, staat niet meer in de lijst.

De top 5 van meest sterke merken is onveranderd in vergelijking met vorig jaar; Apple en McDonald's stegen ieder 3 plaatsen en staan dit jaar respectievelijk op plaats 7 en 8.

De Global Top 100 wordt bepaald door de dollarwaarde van merken, gebaseerd op financiële cijfers (Bloomberg) en de brand performance (op basis van doelgroepenonderzoek). De lijst is een tegenhanger van de Interbrand Top100.

De top 10 van 2008 van Millward Brown ziet er als volgt uit:

1. Google $ 86,1 mrd
2. General Electric $ 71,4 mrd
3. Microsoft $ 70,9 mrd
4. Coca-Cola $ 58,2 mrd
5. China Mobile $ 57,2 mrd
6. IBM $ 55,3 mrd
7. Apple $ 55,2 mrd
8. McDonald's $ 49,5 mrd
9. Nokia $ 44,0 mrd
10.Marlboro $ 37,3 mrd

43. ING $ 15,1 mrd

De totale top 100 en het complete rapport (met uitsplitsingen naar landen en productcategorieën) is beschikbaar via .

De stijging van ING is te verklaren door zowel de sterke groei van de netto winst van het concern als door het rebranden van allerlei labels naar het ING label.

ING is overigens het enige Nederlandse merk in de Top100-lijst. Philips bijvoorbeeld is er niet te vinden...

Binnen de biercategorie bekleedt Heineken de derde positie, achter Budweiser en Bud Light, maar vóór Corona, Stella Artois en Guinness.

Het is de derde keer dat onderzoeksbureau Millward Brown de Brandz Top100 samenstelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in