Overslaan en naar de inhoud gaan

Groene Sint campagne wint Issue Award 2010

De Issue Award 2010 gaat naar Oxfam Novib voor haar campagne de Groene Sint. De Issue Award 2010 wordt op donderdag 28 januari in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de winnende campagne heeft Oxfam Novib volgens de jury optimaal gebruik gemaakt van een typisch Nederlandse moment (Sinterklaas) en het feit dat rond deze tijd veel ‘foute’ chocolade wordt verkocht om hun issue van oneerlijke chocolade en handel te agenderen. Voor de jury was deze campagne overtuigend omdat Oxfam Novib er in geslaagd is het issue in korte tijd zowel bij de samenleving als bij de politiek geagendeerd te krijgen en de consument in zeer korte tijd bewust te maken van het belang van eerlijke chocolade. Met deze campagne heeft zij daarnaast de supermarkten en winkelketens zo sterk onder druk gezet dat deze toegezegd hebben hun beleid in deze al in 2010 aan te passen.

related partner content for mobile comes here

De is een initiatief van Van Keep / De Issuemakers om organisaties en/of mensen in het zonnetje te zetten die erin geslaagd zijn op een opvallende, onconventionele manier een onderwerp te krijgen op de maatschappelijke en politieke agenda. De Jury van de Issue Award bestaat uit Wiet de Bruijn (vice-voorzitter VVD en ondernemer in het onderwijs), Mavis Carilho (voorheen Zwarte Zakenvrouw van het jaar en directeur NetwerkCS, nu bestuurslid bij NOC*NSF en partner bij De Galan en Voigt), Bernd Damme (jonge ondernemer Eye-wear.nl, student), Henk Kraima (directeur CPNB) en Thomas Loudon (journalist en ondernemer, o.a. VJ Movement).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in