Groene Sint campagne wint Issue Award 2010
In de winnende campagne heeft Oxfam Novib volgens de jury optimaal gebruik gemaakt van een typisch Nederlandse moment (Sinterklaas) en het feit dat rond deze tijd veel ‘foute’ chocolade wordt verkocht om hun issue van oneerlijke chocolade en handel te agenderen. Voor de jury was deze campagne overtuigend omdat Oxfam Novib er in geslaagd is het issue in korte tijd zowel bij de samenleving als bij de politiek geagendeerd te krijgen en de consument in zeer korte tijd bewust te maken van het belang van eerlijke chocolade. Met deze campagne heeft zij daarnaast de supermarkten en winkelketens zo sterk onder druk gezet dat deze toegezegd hebben hun beleid in deze al in 2010 aan te passen.
De Issue Award is een initiatief van Van Keep / De Issuemakers om organisaties en/of mensen in het zonnetje te zetten die erin geslaagd zijn op een opvallende, onconventionele manier een onderwerp te krijgen op de maatschappelijke en politieke agenda. De Jury van de Issue Award bestaat uit Wiet de Bruijn (vice-voorzitter VVD en ondernemer in het onderwijs), Mavis Carilho (voorheen Zwarte Zakenvrouw van het jaar en directeur NetwerkCS, nu bestuurslid bij NOC*NSF en partner bij De Galan en Voigt), Bernd Damme (jonge ondernemer Eye-wear.nl, student), Henk Kraima (directeur CPNB) en Thomas Loudon (journalist en ondernemer, o.a. VJ Movement).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid