Overslaan en naar de inhoud gaan

Epic split in marketingland

De hedendaagse merkmarketeer zou de meesterlijke bedwinger van de contentvrachtwagen en advertisingvrachtwagen moeten zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedere dag als ik ons bedrijfspand binnenloop, zie ik op een groot scherm actiefilmcultheld Jean-Claude van Damme zijn ‘epic split’ doen tussen twee Volvo-trucks. Op de prachtige muziek van Enya. En elke keer weer blijf ik even kijken. En velen met mij, getuige de ruim 78 miljoen views op Youtube. Een video om de precisie van de sturingstechniek van de nieuwe Volvo-vrachtwagen te demonstreren.

related partner content for mobile comes here

De epic split in marketingland is die van content versus advertising. Althans, zolang de ellenlange definitiediscussies van ‘wat content is’ en ‘wat advertising’ ons nog steeds om de oren vliegen. We zijn er maar druk mee met z’n allen, in onze filosofische hang naar het verklaren van alles om ons heen.

In de Volvo-video zijn de vrachtwagens feitelijk de sterren van de show. Terwijl de hedendaagse merkmarketeer de meesterlijke bedwinger van de contentvrachtwagen en advertisingvrachtwagen zou moeten zijn, die beide perfect naast elkaar laat blijven rijden. En, belangrijker, er niet tussen valt. Maar wat Volvo en zijn Zweedse reclamebureau Forsman & Bodenfors hiermee eveneens aantoont, is dat dit creatieve werk niet in een hokje te plaatsen valt. Niet alleen content, niet alleen advertising en niet alleen branded entertainment. Maar allemaal.

Dat is wat mij betreft dan ook meteen het eind van de definitiediscussie. Een discussie die simpelweg niet relevant is en afleidt van waar het om zou moeten gaan: het toevoegen van waarde voor een merk die consumenten helpt, vermaakt, in beweging brengt en gespreksstof aanreikt.


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in