Overslaan en naar de inhoud gaan

De QR-code wordt ten onrechte verguisd

De QR-code bestaat nog steeds, ondanks diverse doodverklaringen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat je er ook van denkt of vindt, de QR code bestaat nog steeds. Ondanks de diverse doodverklaringen van op hypes gerichte marketeers en de invasie van andere mobiele technologieën als RFID, NFC, AR, iBeacons, is de QR-code nog alife and kicking

related partner content for mobile comes here

QR-codes worden vooral door grote bedrijven en organisaties steeds effectiever ingezet. Neem bijvoorbeeld  die met een QR-code op een melkpak de meerwaarde van weidemelk demonstreerde. Weidemelk? Ik had er nog nooit van gehoord, maar weet nu wat het is en ben Lidl dankbaar voor de moeite die ze hebben gedaan om mijn kennislacune te dichten. Lidl neemt haar klanten serieus door de moeite te doen en te investeren in content die voor mij belangrijk is.

Behalve de grootgrutters zijn er steeds meer bedrijven die de waarde van de QR-code hebben ontdekt en er net zo zorgvuldig mee omgaan als Lidl. Zij hebben geleerd dat het niet om de QR-code gaat, maar om de die erachter zit. Als dat goed in elkaar zit bewijst de altijd zijn meerwaarde, net als weidemelk overigens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in