Overslaan en naar de inhoud gaan

'Digitale televisie zal sterk groeien'

Digitale televisie zal de komende twee jaar een sterke groei laten zien, als gevolg van een groeiende vraag van consumenten en het feit dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2007 waren er in West-Europa en de Verenigde Staten 158 miljoen huishoudens met digitale televisie, in 2012 verwacht het onderzoeksbureau dat dit aantal is gegroeid tot 274 miljoen. In procenten had 54 procent van de West-Europese en Amerikaanse huishoudens eind 2007 digitale televisie. Nederland blijft hierbij achter met 25 procent.

related partner content for mobile comes here

Datamonitor verwacht dat de grootste groei in digitale televisie te zien zal zijn in de periode (1 tot 2 jaar) voor het einde van het aanbod van analoge televisie.

De snelstgroeiende platformen zijn digitale kabel en digital terrestrial television (DTT), met respectievelijk een groei van 50 en 30 miljoen.IPTV-diensten zullen de grootste gemiddelde groei laten zien met 28 procent - zo’n 23 miljoen huishoudens in 2012.

Datamonitor waarschuwt dat de consumenten steeds meer keuzes voorgeschoteld krijgen, en verschillende manieren om content te bekijken, waardoor traditionele aanbieders steeds beter hun best zullen moeten doen om de klant tevreden te houden. Pay-TV platformen zoals kabel, satelliet en IPTV zullen ervoor moeten zorgen dat hun diensten aantrekkelijk blijven en ze zullen concurrentie krijgen van non-traditionele concurrenten, die ook hun plekje op de markt willen veroveren.

Een primaire strategie om klanten te behouden is het verschaffen van nieuwe diensten zoals interactieve features en het bundelen van alternatieve communicatiemiddelen zoals data en voice. Consumenten raken ook steeds meer gewend aan altijd toegang hebben tot online content, dus video on-demand-diensten zullen tot het reguliere aanbod moeten gaan behoren. Over de hele linie verwacht Datamonitor dat digitale televisiediensten een sterke groei zullen doormaken vanwege de groeiende consumentenvraag en het feit dat deze consumenten bereid zijn te betalen voor nieuwe diensten.

Meerderheid blijft analoog

En dat terwijl begin deze maand uit onderzoek van KPMG en TNS Nipo bleek, dat Nederlanders die nog niet zijn overgestapt op digitale tv, dat voorlopig ook nog niet willen.
75 procent van de Nederlandse huishoudens kijkt nog analoog en slecht 4 procent hiervan zal binnenkort op digitale televisie overstappen.Redenen hiervoor zijn dat ze digitale televisie te duur vinden en ze onbekend zijn met de extra, interactieve mogelijkheden die deze nieuwe vorm van tv biedt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in