Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders houden het meeste van televisie

84 procent van de Nederlandse consumenten gebruikt internet voor privedoeleinden, of voor werk. Zo zegt Forrester in een nieuw onderzoek.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alleen Scandinavische landen als Zweden laten soortgelijke percentages zien. Forrester ondervroeg meer dan 2000 Nederlandse consumenten.

related partner content for mobile comes here

Jaap Favier, vice president Forrester Research: ‘Marketeers en adverteerders moeten voordat ze hun mediabudget verdelen, eerst een grondige analyse maken van het mediaconsumptiegedrag van hun doelgroepen, over de hele funnel (van oriëntatie tot aankoop) bekeken.
'De uitdaging is om te ontdekken hoe hun consumenten het internet combineren met televisie, radio, print en de informatie die ze verkrijgen in de winkel. Deze media moet je dus niet geisoleerd bekijken. Je moet consumenten dát kanaal laten kiezen dat het beste past bij hun behoefte, en het makkelijk maken om te schakelen tussen de kanalen. Forrester noemt dit Experienced-Based Differentiation.’

Andere bevindingen van Forrester:

  • Televisie is het populairste medium onder Nederlandse consumenten. Men kijkt gemiddeld 12 uur per week televisie, en dat is meer dan dat ze spenderen aan andere media. Forrester concludeert hieruit dat de meeste consumenten brand awareness ontwikkelen door naar televisie te kijken.
  • Online consumenten zijn mainstream consumenten. 52 procent is man, vaak een veertiger, MBO-er of HBO-er, en heeft een iets hoger inkomen dan de gemiddelde Nederlandse consument.
  • Internet is voor de gemiddelde internetter een belangrijk kanaal om awareness en merkvorkeur op te bouwen. Internet wordt ingezet om informatie te vergaren, en informatie en ervaringen te delen met andere internetgebruikers.
  • Jongere Nederlandse internetters zijn als enige leeftijdsgroep meer online dan dat ze televisie kijken. 97 procent van de doelgroep 16-34 is online en internet gemiddeld 16 uur per week.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in