Nederlanders houden het meeste van televisie
Alleen Scandinavische landen als Zweden laten soortgelijke percentages zien. Forrester ondervroeg meer dan 2000 Nederlandse consumenten.
Jaap Favier, vice president Forrester Research: ‘Marketeers en adverteerders moeten voordat ze hun mediabudget verdelen, eerst een grondige analyse maken van het mediaconsumptiegedrag van hun doelgroepen, over de hele funnel (van oriëntatie tot aankoop) bekeken.
'De uitdaging is om te ontdekken hoe hun consumenten het internet combineren met televisie, radio, print en de informatie die ze verkrijgen in de winkel. Deze media moet je dus niet geisoleerd bekijken. Je moet consumenten dát kanaal laten kiezen dat het beste past bij hun behoefte, en het makkelijk maken om te schakelen tussen de kanalen. Forrester noemt dit Experienced-Based Differentiation.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAndere bevindingen van Forrester:
- Televisie is het populairste medium onder Nederlandse consumenten. Men kijkt gemiddeld 12 uur per week televisie, en dat is meer dan dat ze spenderen aan andere media. Forrester concludeert hieruit dat de meeste consumenten brand awareness ontwikkelen door naar televisie te kijken.
- Online consumenten zijn mainstream consumenten. 52 procent is man, vaak een veertiger, MBO-er of HBO-er, en heeft een iets hoger inkomen dan de gemiddelde Nederlandse consument.
- Internet is voor de gemiddelde internetter een belangrijk kanaal om awareness en merkvorkeur op te bouwen. Internet wordt ingezet om informatie te vergaren, en informatie en ervaringen te delen met andere internetgebruikers.
- Jongere Nederlandse internetters zijn als enige leeftijdsgroep meer online dan dat ze televisie kijken. 97 procent van de doelgroep 16-34 is online en internet gemiddeld 16 uur per week.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid