Overslaan en naar de inhoud gaan

Delft en Hoorn omarmen de podwalk voor citymarketing

Een app loodst de stadsbezoeker met een audioverhaal door de stad.
Vizgu citymarketing
© Afbeelding via NSC
Vizgu citymarketing
© Afbeelding via NSC

De steden Delft en Hoorn zetten een nieuwe vorm van citymarketing in. Bezoekers die een speciale app downloaden, kunnen aan de hand van hun locatie een wandeling door de stad maken terwijl zij naar een audioverhaal luisteren. Deze zogeheten podwalk moet ook kansen bieden voor lokale ondernemers.

related partner content for mobile comes here

Podwalk

De twee steden hebben geen eigen app ontwikkeld, maar gebruiken de app van het Deense Vizgu. Die app is ook beschikbaar voor andere gemeenten die bereid zijn om te investeren in citymarketing. Vizgu noemt als voordelen dat het gemeentebestuur en lokale ondernemers en instellingen in de app samen kunnen optrekken om hun stad te promoten. Bijvoorbeeld door aanbiedingen van lokale winkeliers uit te lichten in de app, die stadsbezoekers gratis kunnen installeren op smartphone (iOS en Android). Voor eind dit jaar belooft Vizgu een data-analyse beschikbaar te stellen die stadspartners moet volgend jaar moet helpen.

Historische figuren

De Vigzu-app herkent via de gps-functie in de smartphone waar de bezoeker zich in de stad bevindt en past het audioverhaal aan op de bezienswaardigheden om de bezoeker. Via een audioverhaal volgt de bezoeker een wandeling door de stad. De wandeling is ook in het Engels te volgen.

De podwalks in Delft en Hoorn gebruiken de stemmen van historische personages voor routes van een tot anderhalf uur. In Hoorn werkt het Westfries Museum mee aan de stadswandeling. NSC, een bureau dat onder andere citymarketing verzorgt (niet te verwarren met de nieuwe politieke partij), was betrokken bij deze vorm van citymarketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in