Overslaan en naar de inhoud gaan

DDB & Tribal Worldwide Amsterdam lanceert castingbureau voor daklozen

Het reclamebureau heeft zijn eerste productie met dakloze figuranten al opgenomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wereldwijd werken een hoop figuranten mee aan filmproducties in de hoop een regel tekst of zelfs een internationale doorbraak te scoren. Met het inzicht dat figuranten geen formele training of opleiding nodig hebben, benaderde  De Volksbond voor een speciale samenwerking rond de feestdagen.

related partner content for mobile comes here

Zo ontstond het eerste castingbureau voor daklozen: . Met het initiatief hoopt - stichting voor Amsterdamse dak- en thuislozen - geld in te zamelen en daklozen meer zelfvertrouwen te geven. 

&;De reclame-industrie heeft veel figuranten nodig, dus waarom zouden we geen mensen inzetten die financieel een steuntje in de rug kunnen gebruiken&;, aldus Ivo Roefs, co-ceo DDB & Tribal Worldwide Amsterdam. &;Samen met De Volksbond brachten we het idee tot leven en hopen we dat het initiatief wereldwijd verder wordt opgepakt om meer daklozen aan het werk te krijgen.&;

In de film is te zien hoe DDB & Tribal - in samenwerking met In Case Of Fire en Fono - zijn eerste commerciële productie met dakloze figuranten draait. Uiteindelijk hoopt De Volksbond met het initiatief door te pakken naar een permanent castingbureau, waarvan de helft van de omzet wordt ingezet om hun werkzaamheden voor de dakloze gemeenschap te kunnen verbeteren en de andere helft direct gaat naar &;gecastte dakloze&;.

Meer informatie is te vinden op de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in