Overslaan en naar de inhoud gaan

Nissan: holistischer kijken naar digitale metrics

Autofabrikant meet onder andere de ‘algemene indruk’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Robert Brown, senior manager/interactive marketing bij Nissan in Nord-Amerika, legde tijdens Advertising Week 2015 in New York uit hoe Nissan vanaf nu met een holistischere blik wil kijken naar de effectiviteit van digitale campagnes.

related partner content for mobile comes here

Hij refereerde hierbij aan de campagne ‘Meet the Machines’, een digitale campagne waarbij het merk innovatieve filmtechnieken gebruikte ter promotie van de Nissan GT-R LM NISMO.  De dure campagne mat maar liefst 30 miljoen impressies in 1 week en liet de merkperceptie stijgen wat betreft innovaties en Nissan’s raceverleden.

|

Brown: ‘Maar na afloop vroeg men ons hoeveel leads de campagne had opgeleverd. En deze campagne scoorde slecht op lead-generatie… En met deze criteria in het achterhoofd kun je simpelweg niet zeggen dat dit niet het doel was van de campagne.’

‘Natuurlijk kunnen we slechts 2 a 3 procent van die traffic herkennen die leidt tot een echte aanschaf.  Aan de andere kant zou je ook kunnen stellen – zeker als verantwoordelijk marketeer- dat je veel goedkopere content had kunnen maken die wellicht hetzelfde aantal leads zou opleveren.’

Dus investeert Nissan flink in de impact van marketing, onder meer door een nauwere samenwerking met Google. Brown: ‘Google kan uit de verschillen in zoekpatronen snel opmaken of iemand een blauwe hatchback zoekt of ruitensproeiervloeistof.’  Andere partners die Nissan helpen bij een holistischere kijk op effectmeting, zijn marktonderzoekbureaus JD Power en GfK.

Brown:  ‘Het idee erachter is: hoe dwingen we onszelf om manieren te vinden – ongeacht onze kpi’s of doelen-  om onze performance beter te begrijpen? Dat was 1 van de grootste uitdagingen dit jaar. De waarde van onze data echt begrijpen, op een manier die verder gaat dan de bekende leadmetrics.’

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in