Daihatsu vertrekt uit Europa
Dat is zojuist bekend gemaakt op Automotive. Het vertrek van het automerk is inmiddels bevestigd door de Duitse en Belgische importeur.
Op dit moment worden de dealers op de hoogte gesteld door de Daihatsu-importeur, zo meldt Automotive. De tegenvallende verkopen zijn mede-debet aan het besluit. Daihatsu (dat voor 51% eigendom is van Toyota) verkocht vorig jaar slechts 2.029 auto's, terwijl het merk in 2009 nog 4.168 kopers wist te vinden. De Nederlandse importeur is niet bereikbaar voor commentaar. Wel volgt er vanmiddag een verklaring.
Het assortiment van Daihatsu is in 2010 gekrompen van zes naar drie modellen. Eind vorig jaar maakte Daihatsu bekend te stoppen met de verkoop van de Trevis in Nederland. Eerder dat jaar werd al afscheid genomen van de Copen en Materia.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet Daihatsu account was sinds 2008 ondergebracht bij Bosley, dat is gespecialiseerd in de reclame voor de doelgroep vrouwen. Daihatsu wordt voor 60% gekocht door vrouwen.In samenwerking met de fabrikant ontwikkelde het bureau een campagne die er vooral op gericht is om vooroordelen ten aanzien van het merk (Koreaans, onveilig, onbetrouwbaar) weg te nemen .Naast vijf tv commercials ontwikkelde Bosley een serie radiocommercials, 9 online commercials die via behavioral targeting ingezet worden en printadvertenties. In lijn met de campagne ontwikkelde Bosley ook de compleet vernieuwde site.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid