Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW 'brandt' reclame op netvlies

Een reclamespot van het BMW die momenteel in een Duitse filmzalen is te zien, 'brandt' het logo van het Duitse automerk op het netvlies van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit gebeurt met een nieuwe techniek, vergelijkbaar met als je met opengesperde ogen in de volle zon kijkt en je ogen daarna sluit. Dan blijft de schaduw van de zon even op je netvlies hangen en vervaagt dan langzaam. Dat effect willen de makers van de nieuwe reclame voor BMW nabootsen.

related partner content for mobile comes here

Er werd in een aantal Duitse bioscoopzalen een tweede scherm voor het eigenlijke projectiescherm geplaatst. Daartussen komen een sterke lamp en een uitgesneden logo van BMW. Op een bepaald moment tijdens de advertentie flitst de lamp een keer, waarna de motorrijder in het spotje de bioscoopgangers vraagt de ogen te sluiten. Op dat moment zien ze, ook al zijn hun ogen dicht, het BMW-logo dat langzaam vervaagt in paarse en groene kleuren.

Er is al kritiek in Duitsland dat de reclame mogelijk schadelijk is. Maar in de Belgische krant De Standaard zeggen neurofysiologen dat een korte lichtflits geen schadelijke gevolgen voor het netvlies heeft.

Bron: De Standaard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in