Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA: verbod alcoholreclame symboolpolitiek

Het verbod op alcoholreclame op radio en televisie voor 21.00 uur, zoals in de nieuwe Mediawet staat is symboolpolitiek. Dat vindt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ministerraad ging vorige week vrijdag akkoord met het voorstel voor de nieuwe Mediawet, die eind 2008 in werking moet gaan treden. Het voorstel bevat een verbod op alcoholreclame op radio en televisie voor 21.00 uur.
BVA-voorzitter Mark de Witte vindt dat ‘een deugdelijke onderbouwing voor deze wettelijke maatregel ontbreekt’. De Witte: ‘BVA is ervan overtuigd dat de nu werkzame zelfregulering goed en effectief functioneert. Daartoe behoort de bepaling dat alcoholreclame op radio- en tv niet mag worden uitgezonden indien meer dan 25 procent van het luister- of kijkpubliek jonger dan 18 jaar is. Wij zullen dan ook mogelijkheden onderzoeken om deze symboolmaatregel terug te laten draaien. Niet alleen in het belang van de alcoholbranche, maar ook om ongewenste precedentwerking voor andere sectoren te voorkomen.’

related partner content for mobile comes here

Overigens is BVA buiten de 21:00 uurs maatregel wel positief over veel andere elementen in de nieuwe Mediawet, zoals de versoepeling van reclameregels voor in Nederland gevestigde commerciële omroepen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in