Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo, winnaar of verliezer?

De directie van Yahoo wijst het bod van Microsoft van begin februari af, omdat zij het bod van $ 44,6 miljard te laag vindt. De huidige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De directie van Yahoo wijst het bod van Microsoft van begin februari af, omdat zij het bod van $ 44,6 miljard vindt. De huidige waardering van $ 31 per aandeel wordt niet passend ? en dus onvoldoende - bevonden.

related partner content for mobile comes here

Yahoo wil pas gaan onderhandelen als er minimaal $ 40 per aandeel wordt geboden, ofwel een bod wordt gedaan die minimaal $ 12 miljard boven het huidige bod ligt.

Afgelopen week werd in diverse media wèl duidelijk dat Yahoo een strategische alliantie wil gaan vormen met Google door, in ieder geval, een samenwerkingsverband (lees: verdeelsleutel) te vinden op het gebied van afwikkelen van advertenties op het Google Netwerk.

Vast staat wel dat Yahoo zich in een moeilijke situatie manouvreert, die in ieder geval de aandeelhouders niet zal gaan bevallen doordat een gang naar de rechtszaal door het afwijzende bod alleen maar wordt bespoedigd.

Voorts denken beleggingsexperts en analisten dat Yahoo feitelijk geen $ 44,6 miljard waard is en achten zij de kans dat het huidige bod wordt overtroffen uiterst klein.

Een vijandig overname (door een hoger bod) door Microsoft kan op bezwaar doen stuiten van zowel de ingenieurs van Yahoo als de mededingingsautoriteiten, als het bestuur van Yahoo haar laatste troef, de ''-constructie gaat gebruiken. Slimme zet? U zegt het.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in