Overslaan en naar de inhoud gaan

AH.nl vernieuwd, maar ook beter?

Vanaf vandaag wordt onder andere door middel van een TV commercial en een groots prijzenfestijn de vernieuwde site van Albert Heijn bij het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf vandaag wordt onder andere door middel van een en een groots prijzenfestijn de vernieuwde site van bij het winkelende publiek onder de aandacht gebracht. Het was nog maar november dat er ook al over een vernieuwingslag werd geschreven, wat niet al te positieve reacties te weeg bracht. Heeft AH.nl dan als vaardige 2.0 e-shopping partij met deze kritiek meteen de handen uit de mouwen gestoken?

related partner content for mobile comes here

Ik zou het niet weten, want allerlei onderdelen van de site werken niet, deels of traag. Net als met de vorige vernieuwing, eigenlijk is het antwoord voorlopig dus nee. Extra vervelend is dat dit ook/vooral geldt voor de actiepagina waar het publiek door de belofte van een jaar lang gratis boodschappen en masse naar toe lijkt te stromen. Carnaval ten spijt. In mijn pogingen krijg ik herhaaldelijk: "De server op ahbonus.didoc.nl doet er te lang over om te antwoorden" als melding.

Dat is jammer, want op zich lijkt dit best een doordachte actie om klanten a) kennis te laten maken met AH.nl, voor zover dat nog niet was gebeurd b) meteen een aantal nieuwe functies openbaar te maken (zoals inzicht in je eigen boodschappen door je bonuskaart) en last but not least c) anonieme bonuskaarten weer te koppelen aan contactgevens. Want registratie is uiteraard verplicht en er is zelfs sprake van passieve opt-in. Zonder de box uit te checken sta je dus toe AH mail te ontvangen. Tegenwoordig niet meer helemaal done voor een gigant als AH lijkt me.

Maar het zou wel een berg marketinggoud opleveren. Want wie herinnert zich nog de introductie van de bonuskaart waarbij registratie van contactgegevens initieel verplicht was? AH zou volledig inzicht in ons persoonlijke winkelgedrag krijgen, Big Brother Albert is watching you! Onder grote massamediale druk werd de aanvraag van een bonuskaart al snel anoniem. Maar niet lang meer als het aan Albert Heijn ligt dus...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in