Overslaan en naar de inhoud gaan

Belgisch-Schots biermerk maakt adblocker om eigen campagne te blokkeren

Gordon Finest Beers meldt wel telkens fijntjes dat ze een ad voor je hebben geblockt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Adblockers zijn een groot probleem voor adverteerders. 37 procent van de Belgen zou er een gebruiken, zo bleek onlangs nog.

related partner content for mobile comes here

Maar het Belgisch-Schots biermerk Gordon Finest Beers vindt dat eigenlijk geen probleem. Het creërde zelf de Gordon Finest Adblocker als campagne. Het enige wat die blokkeert is de campagne van Gordon zelf.

De reden? Nou ze hebben niets te bewijzen. Ze zijn volgens het merk zelf de eerste adverteerder die z’n eigen campagne blokkeert.

Je kunt via www.gordonfinestadblocker.be de adblocker installeren. Vanaf dat moment zie je geen banners of video’s van het biermerk meer. Andere advertenties zie je gewoon wel nog.

Maar… Elke keer dat er een banner of video effectief wordt geblocked, laat het merk dit wél even weten via een àndere banner of video. En laten die nu lijken op de Gordon-campagne.

Het resultaat? 650.000 mensen bekeken het in een week tijd, 2.864 mensen kozen ervoor de advertenties te blocken. Conclusie van het biermerk: 99,6 procent van de mensen willen hun advertenties zien.

Credits:

Bureau: BVBA OLAF
Klant: Gordon Finest Beers
Contact: Coline Bagein, Stephane De Kempeneer
Creatie: Olaf Meuleman, Jeroen Goossens, Ludovic Leekens
Productie: Adsomenoise
Geluid: Sonicville

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in