‘Avondje Rita’ 2,5 miljoen euro waard


Dit blijkt uit een berekening van mediabureau M2Media te Hilversum. Op maandagavond 17 september was Rita Verdonk vanaf 18:00 uur tot 24:00 uur vrijwel onafgebroken in beeld: het NOS Journaal van zes uur (1.043.000 kijkers); Een Vandaag (975.000 kijkers); RTL-4 Nieuws van half acht (1.206.000 kijkers); NOS Journaal van acht uur (1.693.000 kijkers); Netwerk (555.000 kijkers); NOS Journaal van tien uur (921.000 kijkers); NOVA (840.000 kijkers) en Pauw & Witteman (1.219.000 kijkers).
Bijna 6,5 miljoen kijkers hebben Rita Verdonk die avond op TV gezien. Indien zij deze TV zendtijd in had kunnen kopen zou dit circa 1,5 miljoen euro hebben gekost. Daarnaast werd er op de radio die hele dag ook de nodige aandacht besteed aan Verdonk en kreeg zij ook nog eens veel aandacht in de landelijke en regionale dagbladen en op vele internetsites en blogs. Als alle herhalingen van de bovengenoemde televisie-uitzendingen en de gratis publiciteit die ze kreeg op de radio, internet en in de landelijke en regionale dagbladen worden meegeteld, dan schat M2Media het bedrag zelfs op ruim 2,5 miljoen euro. Uiteindelijk hebben die ene dag meer dan 10 miljoen mensen Verdonk gezien of gehoord. (Admanager.nl)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid