Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook ouderen wisselen van merk

De meeste reclame- en mediabureaus gaan ervan uit dat ouderen niet zo snel meer van merk wisselen. Daarom worden ze als doelgroep buiten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek in 70 health & beauty-categorieën. Jongere consumenten wisselen namelijk over het algemeen niet vaker van merk dan ouderen. En al vallen de merkwisselscores onder jongeren in sommige categorieën hoger uit, dan nog is het onverstandig om de merkbijdrage van ouderen in de mediakeuze te negeren. Waarom? Onder meer omdat demografische gegevens meestal slechte voorspellers zijn van gedrag.

related partner content for mobile comes here

Bier

Een voorbeeld. Voor bier worden mannen tussen 21 en 34 jaar vaak geselecteerd als demografische doelgroep, terwijl ze slechts 20 procent van alle bierdrinkers en slechts 27 procent van het biervolume onder volwassenen (21-plussers) uitmaken. Het is met enkele specifieke richtlijnen en berekeningen heel goed mogelijk om media te selecteren die ook rekening houden wat je afzet bij oudere consumenten.

bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in