Ook ouderen wisselen van merk


Dat blijkt uit onderzoek in 70 health & beauty-categorieën. Jongere consumenten wisselen namelijk over het algemeen niet vaker van merk dan ouderen. En al vallen de merkwisselscores onder jongeren in sommige categorieën hoger uit, dan nog is het onverstandig om de merkbijdrage van ouderen in de mediakeuze te negeren. Waarom? Onder meer omdat demografische gegevens meestal slechte voorspellers zijn van gedrag.
Bier
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen voorbeeld. Voor bier worden mannen tussen 21 en 34 jaar vaak geselecteerd als demografische doelgroep, terwijl ze slechts 20 procent van alle bierdrinkers en slechts 27 procent van het biervolume onder volwassenen (21-plussers) uitmaken. Het is met enkele specifieke richtlijnen en berekeningen heel goed mogelijk om media te selecteren die ook rekening houden wat je afzet bij oudere consumenten.
bron: Journal of Advertising Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid