Overslaan en naar de inhoud gaan

Ad:tech Londen; over veranderende marketing en media

Ik loop over twee weken een dagje rond op de beursvloer van Ad:tech London, het internationale online marketingevenement dat dit jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik loop over twee weken een dagje rond op de beursvloer van , het internationale online marketingevenement dat dit jaar alweer voor de derde maal een Engelse versie kent.

related partner content for mobile comes here

De hieraan gekoppelde conferentie begint woensdag met een speech van (voorheen VP global media bij Unilever, nu CEO ).

De onderwerpen van de paneldiscussies die vervolgens gepland staan, lopen uiteen van bureauproblematiek en mobile advertising tot broadcastingmodellen en het nut van overnames.
1 ding hebben ze gemeen; ze behandelen niet zozeer de innovaties in online marketing zelf , maar de impact die ze hebben op de werkwijze van marketeers, omroepen en bureaus in de toekomst.
'Waar gaan we met z'n allen heen in dit veranderende medialandschap, maar ook: wat moeten we concreet doen om bij te blijven? Welke nieuwe marketing- en businessmodellen passen hierbij?' De organisatie belooft veel nieuwe insights, interessante visies en levendige discussies...

Zo discussieren de directeuren van onder andere Vodafone UK, Orange en Yahoo! over de (on)mogelijkheden van nieuwe businessmodellen, de veranderingen in consumptiepatronen, de vele onderzoeksmethoden om belgedrag in kaart te brengen en daar ook geld mee te verdienen, en de impact van nieuwe advertising- en marketingtools op onder andere privacy en betalen.

En een panel bureaudirecteuren van de grote Britse bureaus (onder andere John M. Baker van , Neil Hughston van , Nigel Morris van en Dylan Thwaites van searchmarketingbedrijf Latitude Group) discussieert over de nieuwe rol die creatieve bureaus zich zullen moeten aanmeten in het veranderende medialandschap.

Er is al veel over gepraat, de allereerste met David Vink ( Lost Boys), Jeroen de Bakker (voorheen Qi en TBWA) en Koen Verhagen (.Bone) ging ook over dit onderwerp, maar ik ben erg benieuwd naar de visie van deze Britse bureaus. Hoe denken zij over de voor- of nadelen van kleinere bureaus versus de grote, moeten reclamebureaus oppikken wat mediabureaus laten liggen, of juist niet?
En kunnen reclamebureaus omgaan met het nieuwe en geïntegreerde campagnes bedenken voor bijvoorbeeld zowel direct- als brandmarketeers?

Ik ben ook erg benieuwd naar de presentatie van Lightspeed Research over . Het bureau deed onderzoek naar de perceptie en houding van mensen ten opzichte van de wereldwijde evenementen en de vele sponsoringcampagnes daaromheen. De onderzoekers wilden weten of de massale aandacht voor de klimaatverandering daadwerkelijk heeft geleid tot gedragsverandering en de sponsoringactiviteiten tot meer brand awareness, waar ter wereld je je op dat moment ook bevond.

Ik ben er helaas alleen de eerste dag, dus de speech van Will Whitehorn, de baas van , zal ik moeten missen.
Maar wellicht gaan er Molbloggers die een posting aan hem (of andere onderwerpen) willen wijden? Ik ben benieuwd wie er nog meer gaat!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in