Ad:tech Londen; over veranderende marketing en media
Ik loop over twee weken een dagje rond op de beursvloer van Ad:tech London, het internationale online marketingevenement dat dit jaar alweer voor de derde maal een Engelse versie kent.
De hieraan gekoppelde conferentie begint woensdag met een speech van Alan Rutherford (voorheen VP global media bij Unilever, nu CEO Digitas Global).
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
De onderwerpen van de paneldiscussies die vervolgens gepland staan, lopen uiteen van bureauproblematiek en mobile advertising tot broadcastingmodellen en het nut van overnames.
1 ding hebben ze gemeen; ze behandelen niet zozeer de innovaties in online marketing zelf , maar de impact die ze hebben op de werkwijze van marketeers, omroepen en bureaus in de toekomst.
'Waar gaan we met z'n allen heen in dit veranderende medialandschap, maar ook: wat moeten we concreet doen om bij te blijven? Welke nieuwe marketing- en businessmodellen passen hierbij?' De organisatie belooft veel nieuwe insights, interessante visies en levendige discussies...
Zo discussieren de directeuren van onder andere Vodafone UK, Orange en Yahoo! over de (on)mogelijkheden van nieuwe businessmodellen, de veranderingen in consumptiepatronen, de vele onderzoeksmethoden om belgedrag in kaart te brengen en daar ook geld mee te verdienen, en de impact van nieuwe advertising- en marketingtools op onder andere privacy en betalen.
En een panel bureaudirecteuren van de grote Britse bureaus (onder andere John M. Baker van OgilvyOne London, Neil Hughston van Saatchi Interactive, Nigel Morris van Isobar en Dylan Thwaites van searchmarketingbedrijf Latitude Group) discussieert over de nieuwe rol die creatieve bureaus zich zullen moeten aanmeten in het veranderende medialandschap.
Er is al veel over gepraat, de allereerste Pitchtalk met David Vink ( Lost Boys), Jeroen de Bakker (voorheen Qi en TBWA) en Koen Verhagen (.Bone) ging ook over dit onderwerp, maar ik ben erg benieuwd naar de visie van deze Britse bureaus. Hoe denken zij over de voor- of nadelen van kleinere bureaus versus de grote, moeten reclamebureaus oppikken wat mediabureaus laten liggen, of juist niet?
En kunnen reclamebureaus omgaan met het nieuwe media-agnostische model en geïntegreerde campagnes bedenken voor bijvoorbeeld zowel direct- als brandmarketeers?
Ik ben ook erg benieuwd naar de presentatie van Lightspeed Research over Experiental Marketing. Het bureau deed onderzoek naar de perceptie en houding van mensen ten opzichte van de wereldwijde Live Earth evenementen en de vele sponsoringcampagnes daaromheen. De onderzoekers wilden weten of de massale aandacht voor de klimaatverandering daadwerkelijk heeft geleid tot gedragsverandering en de sponsoringactiviteiten tot meer brand awareness, waar ter wereld je je op dat moment ook bevond.
Ik ben er helaas alleen de eerste dag, dus de speech van Will Whitehorn, de baas van Virgin Galactic, zal ik moeten missen.
Maar wellicht gaan er Molbloggers die een posting aan hem (of andere onderwerpen) willen wijden? Ik ben benieuwd wie er nog meer gaat!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid