Overslaan en naar de inhoud gaan

Yumeko wil slaapwereld wakker schudden met 'goed beddengoed'

Yumeko wil het duurzame alternatief zijn in de beddengoedbranche.
Yumeko
Yumeko

Het Amsterdamse beddengoedmerk Yumeko wil met de nieuwe landelijke campagne ‘Koop goed beddengoed’ de misstanden in de katoenindustrie aankaarten en laten zien dat het ook anders kan. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Fitzroy.

related partner content for mobile comes here

Volgens het merk, dat een ruim assortiment aan bedlinnen, dekbedden, kussens en matrassen voert, is in de wereld van ‘slapen en baden’ veel verbetering mogelijk. 'Productieketens zitten vol onnodige vervuiling en onmenselijke praktijken als oneerlijke lonen, slechte werkomstandigheden en kinderarbeid', zo klinkt het. Door producten te produceren in transparante, ethische ketens die bijdragen aan een positieve verandering voor milieu, mens en dier, wil Yumeko laten zien dat het ook anders kan. Zo wordt er naar eigen zeggen uitsluitend gekozen voor biologisch GOTS gecertificeerd katoen en - indien mogelijk - ook Fairtrade gecertificeerd.

Aan de keuze voor Fitzroy ging een pitch vooraf. Eigenaar Jur Baart: 'We hebben een geïntegreerde campagne ontwikkeld om meer mensen kennis te laten maken met Yumeko. Hierbij hadden we continu in ons achterhoofd dat we echt op moeten vallen in het reclameblok dat overspoeld wordt door andere bedden(goed)fabrikanten. Om onderscheidend te zijn sluiten we daarom af met de regel: Koop goed beddengoed.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in