Overslaan en naar de inhoud gaan

Wergan nieuwe marketingbaas Philips

Richard Wergan is de nieuwe hoogste marketeer bij Philips.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij is inmiddels een paar maanden begonnen als Executive Vice President, Global Head of Brand, Communications & Digital bij Philips.

related partner content for mobile comes here

Wergan rapporteert direct aan CEO Frans van Houten, maar is geen CMO en heeft dus ook geen zitting in de Raad van Bestuur.

Philips had hiervoor 2 CMO’s die wel zitting hadden in de Raad van Bestuur. Andrea Ragnetti (2003-2008) en Geert van Kuijck (2008-2010). Volgens een woordvoerder van Philips is niet voor 1 CMO voor het hele bedrijf gekozen, omdat marketing in de 3 divisies Healthcare, Lighting en Consumer Lifestyle inmiddels sterk vertegenwoordigd is.

Business-to-business
Wergan heeft 15 jaar ervaring in business-to-business marketing. Hij komt van Barclaycard, waar hij vanaf 2011 Marketing Director Global Business Solutions Division was.

Wergan ontwikkelde daarnaast global marketing strategieën voor IBM and Xerox, bij het laatste bedrijf was hij Vice President Worldwide Brand Marketing en Advertising. Maar hij werkte ook voor Unilever en Young & Rubicam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in