Overslaan en naar de inhoud gaan

Shirtreclame Bavaria Malt mag niet

Het College van Beroep van de Stichting Reclame Code geeft STAP (Stichting Alcoholpreventie) gelijk in de klacht over de shirtsponsoring…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens het voetbalseizoen 2002/2003 was bierproducent Bavaria met haar alcoholvrije maltbier hoofdsponsor van Vitesse. Daarbij stond de naam Bavaria Malt op de shirts van de Arnhemse ploeg. Maar de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank verbiedt reclame voor alcohol op kleding van sporters, schrijft Sponsor Magazine online.

related partner content for mobile comes here

STAP diende een klacht in, die door de Reclame Code Commissie in eerste instantie werd afgewezen omdat het een niet-alcoholhoudend product betrof. In hoger beroep is nu uitgesproken dat het hier wel gaat om alcoholreclame omdat het product Bavaria Malt maar een klein gedeelte van Bavaria’s omzet in Nederland uitmaakt. Volgens het college zullen veel mensen de reclame voor Bavaria Malt daarom ook associëren met het alcoholhoudende Bavaria bier.

Overigens is het een uitspraak achteraf, omdat Bavaria inmiddels gestopt is als shirtsponsor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in