WNF-Campagne tegen ‘foute’ souvenirs
Onderzoeksbureau Interview*NSS onderzocht in opdracht van het Wereld Natuur Fonds wat de Nederlander weet over souvenirs gemaakt van beschermde planten en dieren. Bijna een kwart (23 procent) van de Nederlanders kan geen enkel ‘fout’ souvenir spontaan noemen. De regelgeving rondom natuursouvenirs is voor veel Nederlanders ook niet duidelijk.
Het Wereld Natuur Fonds is op 15 juli aanwezig op Schiphol om vertrekkende reizigers op te roepen geen foute souvenirs te kopen tijdens hun vakantie. Vanuit de lucht is de oproep ‘Kijken, kijken, niet kopen’ in een weiland vlakbij Schiphol de hele zomer zichtbaar vanuit het vliegtuig. Een WNF-heteluchtballon zal deze zomer tal van vaarten boven Nederland maken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOm reizigers goed te informeren, werkt het Wereld Natuur Fonds samen met verschillende partners zoals de douane en de Algemene Inspectie Dienst (AID). Maar ook de ANVR, vele reisorganisaties en ruim 500 reisbureaus werken mee aan het informeren van reizigers over welke souvenirs schade veroorzaken aan de natuur.
Op de website van het Wereld Natuur Fonds is informatie te vinden over de campagne.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid