Overslaan en naar de inhoud gaan

WNF-Campagne tegen ‘foute’ souvenirs

Vanaf 11 juli voert het Wereld Natuur Fonds de campagne ‘Kijken, kijken, niet kopen’ om Nederlanders te informeren over foute souvenirs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Interview*NSS onderzocht in opdracht van het Wereld Natuur Fonds wat de Nederlander weet over souvenirs gemaakt van beschermde planten en dieren. Bijna een kwart (23 procent) van de Nederlanders kan geen enkel ‘fout’ souvenir spontaan noemen. De regelgeving rondom natuursouvenirs is voor veel Nederlanders ook niet duidelijk.

related partner content for mobile comes here

Het Wereld Natuur Fonds is op 15 juli aanwezig op Schiphol om vertrekkende reizigers op te roepen geen foute souvenirs te kopen tijdens hun vakantie. Vanuit de lucht is de oproep ‘Kijken, kijken, niet kopen’ in een weiland vlakbij Schiphol de hele zomer zichtbaar vanuit het vliegtuig. Een WNF-heteluchtballon zal deze zomer tal van vaarten boven Nederland maken.

Om reizigers goed te informeren, werkt het Wereld Natuur Fonds samen met verschillende partners zoals de douane en de Algemene Inspectie Dienst (AID). Maar ook de ANVR, vele reisorganisaties en ruim 500 reisbureaus werken mee aan het informeren van reizigers over welke souvenirs schade veroorzaken aan de natuur.

Op de van het Wereld Natuur Fonds is informatie te vinden over de campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in