Overslaan en naar de inhoud gaan

Platform Innovatie in Marketing stelt nieuwe bestuursleden aan

Wankie Chan en Ab Chakai brengen innovatiekracht en een internationaal netwerk mee.
Nieuw PIM bestuur
Nieuw PIM bestuur

Wankie Chan is marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies. Ab Chakai is manager innovatie en strategische partnerships bij Movir. Beiden hebben een sterke innovatieachtergrond en een stevige internationale positie. PIM verwacht dat hun kennis, netwerk en drive een waardevolle aanvulling vormen op het PIM-bestuur.

related partner content for mobile comes here

Wat wil je er mee doen?

'De ontwikkelingen in het marketingvak gaan hard,' stelt Wankie. 'Vanuit Dell Technologies zie ik vooral veel gebeuren op het gebied van datatechnologie, met technieken zoals artificial intelligence, 5G, Internet of Things en data analytics. Veel bedrijven benaderen die zaken vanuit een technisch perspectief, maar de techniek is er gewoon. De echte vraag is: wat wil je ermee doen? Hoe zet jij als marketeer zulke krachtige instrumenten in om je klant te kennen en te benaderen? Wat wil je zijn voor je klanten en hoe past technologie daarin? Het is ook niet zonder risico. Doe je het verkeerd, dan kun je je eigen business model kapot maken.'

Innoveren doe je samen

Ab Chakai startte vijf jaar geleden met een aantal collega’s Sparklab, het innovatielab van Nationale Nederlanden dat nu internationaal wordt uitgerold. Inmiddels is hij verantwoordelijk voor innovatie bij verzekeraar Movir. Hij weet wat er nodig is om jezelf of als organisatie te blijven vernieuwen en past daarmee uitstekend binnen PIM. 'Mijn blik is altijd naar buiten gericht, want innoveren doe je samen. Je hebt kennis nodig van klanten en inspiratie van buiten. Gebruik de kracht van je netwerk.'

Verandering van tijdperk

Wankie vult hem aan: 'Een marketeer moet zichzelf ook als persoon blijven vernieuwen. Ontwikkelingen gaan hard en daar kun je geen stop op zetten. Als jouw klant een ontwikkeling doormaakt, moet jij dat ook doen - en eerder.' Dat vergt een enorme alertheid constateert Ab. 'Ik haal graag Jan Rotmans aan, die zegt: We leven niet in een tijdperk van verandering maar in een verandering van tijdperk.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in