Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Keith Weed, de cmo van Unilever, maakt zijn vertrek bekend

Twee weken nadat Paul Polman zijn afscheid aankondigde, laat nu ook de hoogste marketeer weten te vertrekken.
Miniatuurvoorbeeld
Keith Weed
© Unilever newsroom
Miniatuurvoorbeeld
Keith Weed
© Unilever newsroom

Keith Weed vertrekt als chief marketing officer bij Unilever. Weed trad 35 jaar geleden in dienst bij het fmcg-concern en heeft er verschillende marketingfuncties bekleed. In 2017 werd hij er hoogste marketingbaas, voor het eerst dat een marketeer toegang kreeg tot de board. Weeds vertrek komt twee weken nadat bekend werd dat Paul Polman, aan wie hij rapporteerde, plaatsmaakt voor de schot Alan Jope.

related partner content for mobile comes here

Voortrekkersrol

Tegen het Britse Campaign liet de scheidende cmo weten ‘een ontzettend leuke tijd met het bedrijf gehad’ te hebben, met een reeks van functies in verschillende landen. Weed speelde als marketeer bij Unilever een belangrijke voortrekkersrol in de branche. Dit jaar nog ging hij voorop in de strijd tegen fake volgers. Ook riep hij digitale platforms als Facebook en Google om stappen te nemen die het consumentenvertrouwen verbeteren door 'giftige' content te bestrijden.

Transparantie en verantwoording

‘Als 's werelds op één na grootste adverteerder hebben we onze schaal kunnen gebruiken voor effectiviteit en efficiëntie’, zegt Weed nu bij het bekend worden van zijn afscheid. ‘Dit heeft geleid tot meer verantwoordelijkheid, transparantie en verantwoording in de reclame- en digitale industrie.’ Het is nog niet bekend wat Weed hierna gaat doen en wie hem opvolgt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in