Overslaan en naar de inhoud gaan

Minister wil 'vreemde reclameborden' langs de weg weren

Vreemde (reclame)borden langs de weg kunnen bestuurders te veel afleiden en moeten daarom worden uitgebannen. Dat schrijft minister Melanie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze komt daarmee tegemoet aan vragen die SP-Kamerlid Farshad Bashir stelde over een dat langs de snelweg A4 bij Leiderdorp stond. Langs die weg stond een bord met witte en zwarte vlakken. Het betrof een zogenoemde QR-code. Om de code te ontcijferen moesten automobilisten al rijdend hun smartphone pakken. Dat mobieltje ontrafelde de code. Nadat die was ingescand, werd duidelijk dat het bord van een projectontwikkelaar was die een ontwerpwedstrijd had uitgeschreven. De code leidde naar de spelregels van de wedstrijd.
De SP'er vindt het bord te gevaarlijk en Schultz is het met hem eens. De VVD-bewindsvrouw werd destijds door Bashir gevraagd het bord te laten verwijderen. Dat kon zij niet, omdat die bevoegdheid ligt bij de gemeente Leiderdorp. 'Desondanks heb ik de eigenaar van het bord, ontwikkelaar Bohemen, bereid gevonden om het bord te verwijderen', schrijft zij.
Ze vult aan dat haar ministerie werkt aan een 'beleidskader afleiding'. 'Dit kader beschrijft criteria om van (geplande) objecten langs auto(snel)wegen vast te stellen of zij de verkeersveiligheid negatief kunnen beïnvloeden', legt de minister uit. Ze denkt daarbij niet alleen aan vreemde borden, maar ook aan bijzondere gebouwen, windturbines en kunstobjecten. Ze verwacht het kader voor de zomer vast te stellen.

related partner content for mobile comes here

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in