Communicatiekracht etalage onderschat


Vroeger maakte een winkelier werk van zijn etalage. Wat moest je anders als je geen geld had om te adverteren? Nu is dat wel anders. De etalage hangt er bij veel retailers een beetje bij. Ze maken er niet echt werk van. Natuurlijk, hun etalage is flink volgepropt, met schreeuwende aanbiedingen, maar een echte etaleur krijgt er de koude rillingen van.
Een etalage inrichten is net zoiets als het ontwerpen van een advertentie: dat moet met zorg en een gevoelig oog voor wat communiceert, en wat niet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Duitse marketingprofessor Noetzel komt met allerlei ingewikkelde berekeningen waarbij hij het aantal passanten in een winkelstraat afzet tegen de bereikscijfers van andere media. Beetje appels met peren, geeft hij grif toe, maar uit zijn gecijfer blijkt dat een etalage wel degelijk een flink bereik kan hebben, met duizenden contactmomenten; tegen geringe kosten.
Bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid