Overslaan en naar de inhoud gaan

Angry Birds of waarom de doorbraak van casual mobile games uitblijft

Het voordeel van het inzetten van een game als marketinginstrument, is dat de game zorgt voor meer interactie met het merk. Dit geldt niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het voordeel van het inzetten van een game als marketinginstrument, is dat de game zorgt voor meer interactie met het merk. Dit geldt niet alleen voor online games, bij mobile games is het argument eveneens van toepassing. Toch worden mobile games nauwelijks ingezet als marketingtool. Een post op legt uit waarom.

related partner content for mobile comes here

Volgens Hans-Peter Harmsen is er een fundamenteel verschil tussen Flash games en mobile games, te weten het betaalmodel. Via de app stores is er voor mobile apps een prachtig betaalmodel waarbij mensen kunnen betalen voor de games of voor onderdelen hiervan. Gamestudio's hebben dit ook gezien, wat heeft geleid tot een grote hoeveelheid mobile games (die voor een groot deel de eerste levels nog gratis aanbieden ook). De marketeer kan met zijn eigen mobile casual game gewoon niet op tegen Angry Birds of Draw Something.

Dit heeft dan weer geleid tot succes voor de mobile ads platforms want banneren in een succesvolle mobile game, dat kan natuurlijk wel!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in