Angry Birds of waarom de doorbraak van casual mobile games uitblijft
Het voordeel van het inzetten van een game als marketinginstrument, is dat de game zorgt voor meer interactie met het merk. Dit geldt niet alleen voor online games, bij mobile games is het argument eveneens van toepassing. Toch worden mobile games nauwelijks ingezet als marketingtool. Een post op Mobilemarketing.nl legt uit waarom.
Volgens Hans-Peter Harmsen is er een fundamenteel verschil tussen Flash games en mobile games, te weten het betaalmodel. Via de app stores is er voor mobile apps een prachtig betaalmodel waarbij mensen kunnen betalen voor de games of voor onderdelen hiervan. Gamestudio's hebben dit ook gezien, wat heeft geleid tot een grote hoeveelheid mobile games (die voor een groot deel de eerste levels nog gratis aanbieden ook). De marketeer kan met zijn eigen mobile casual game gewoon niet op tegen Angry Birds of Draw Something.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDit heeft dan weer geleid tot succes voor de mobile ads platforms want banneren in een succesvolle mobile game, dat kan natuurlijk wel!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid