Overslaan en naar de inhoud gaan

AkzoNobel roept Heart Wood uit tot Kleur van het Jaar 2018

VIDEO De verffabrikant vindt dat nu het leven steeds sneller gaat, het de hoogste tijd is om op 'pauze' te drukken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

11 internationale experts staken de koppen bij elkaar om na te denken over welke kleur er bij het huidige tijdperk past. Zij kwamen tot een conclusie die begin jaren '80 ook al eens getrokken werd. Was het in 1981 de trendwatcher Faith Popcorn die de term cocooning introduceerde, nu zien de mensen bij AkzoNobel dat we onze huizen willen omtoveren in een plek om je in terug te trekken. Heleen Van Gent, creative director bij het Global Aesthetic Center van AkzoNobel legt het in onderstaande video uit.

related partner content for mobile comes here

De trend leidt tot een 'subtiel en warm roze', dat doet denken aan hout en leer. Het is een kleur die 'welkom thuis' uitstraalt, aldus AkzoNobel.
 

 

Vorig jaar riep AkzoNobel 'Denim Drift' uit tot kleur van het jaar, een spijkerbroek-achtig blauw. Dat volgde toen uit de door AkzoNobel geformuleerde trend 'Life in a New Light'. Opmerkelijk formuleerde het verfconcern vorig jaar nog geen inhoudelijke lifestyletrend om de keuze voor 'Denim Drift' uit te leggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in