Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe social strategie moet Yildriz-sausen naar meer keukens brengen

De sausen zijn volgens fabrikant Remia 'geliefd binnen de foodculture', maar kunnen nog een bredere doelgroep aanspreken.
Yildriz saus
Een saus van Yildriz
© Afbeelding: aangeleverd
Yildriz saus
Een saus van Yildriz
© Afbeelding: aangeleverd

Geliefd binnen de foodculture, maar blijkbaar nog minder bekend bij een groter publiek. Dat zijn de sausen van Yildriz, een exotisch klinkend merk dat onder meer Turkse knoflooksaus uitgeeft. Yildriz is echter onderdeel van het oer-Hollandse familiebedrijf Remia. Een nieuwe social strategie moet de sausen onder de aandacht brengen van een breder Nederlands publiek. 

related partner content for mobile comes here

Talpa Social, het full-service social agency van Talpa Network, tekende voor het bedenken, uitvoeren en optimaliseren van de strategie. 

Hele jaar door content publiceren

De nieuwe social strategie moet het hele jaar door content opleveren, aldus Talpa en Remia. Van videocontent voor organisch bereik en 'social activaties met lekkere recepten' tot samenwerkingen met contentmakers. Het eerste resultaat van de vernieuwde strategie is zichtbaar in een social ad-campagne voor de knoflooksaus. Deze campagne draait inmiddels twee weken op Facebook en Instagram en is opgevolgd door een door Talpa ontwikkelde tv-commercial. Er komen ook radiocommercials, zegt Chris Ek, bij Remia verantwoordelijk voor het merk Yildriz. 

Bobn ten Berge, head of strategy bij Talpa Social, zegt onder meer: '[..] De campagne bestaat in de basis uit organische content die wij ontwikkelen en versterken door de inzet van advertenties en community management. We zorgen samen voor een constante contentflow, waardoor de online zichtbaarheid van het merk Yildriz blijft groeien.'

Credits:
Klant: Remia/ Yildriz Wereldsauzen
Verantwoordelijk bij klant: Chris Ek
Bureau: Talpa Social/ het Bureau
Talpa Social: Bob ten Berge
Client Lead Brand Partnerships: Gerdi Zuidema
Strategy: Lydia Fleuren, Elbrich Boelens
Projectmanagement: Serena Melenhorst
Redacteur: Laura de Graeff
Producer: Dewi Bollebakker
Content productie: Bram Bosson

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in