Overslaan en naar de inhoud gaan

MyPup lanceert eerste campagne, 'Niets of niemand tussen jou en je pakketje'

Duurzame pakketbezorger MyPup introduceert onbemande ophaalpunten om zo CO2-uitstoot te verminderen.
MyPup
MyPup

Logistiek dienstverlener MyPup lanceert voor het eerst een campagne over de ongemakken omtrent online bestellen en pakketbezorging. Hiermee wil de duurzame pakketbezorger het publiek kennis laten maken met hun oplossing: onbemande pick-up points waar gebruikers hun pakketten kunnen ontvangen en retourneren wanneer het hen uitkomt.

related partner content for mobile comes here

De campagne bestaat uit een hero video, diverse kortere video’s, een digitale (social media) campagne, posters en flyers en een blogserie. De aanleiding hiervoor  is de opening van een aantal buurt pick-up points in de gemeente Utrecht. MyPup is sinds 2014 actief als B2B-oplossing voor appartementencomplexen en kantoren. 

Om nieuwe gebruikers kennis te laten maken met MyPup, ontwikkelde de pakketbezorger de campagne 'Niets of niemand tussen jou en je pakketje' - Een campagne ter activatie van (nieuwe) pick-up points, die MyPup ten eerste gaat inzetten voor de buurt pick-up points in Utrecht die in januari zijn geopend.  

In de campagne staat gemak voor de gebruiker centraal, maar wordt ook stilgestaan bij hoe je duurzaam je pakketjes kunt ontvangen en retourneren in een serie korte video's, social mediacontent en blogs.

Frustraties

In de minuut durende campagnefilm worden er vier herkenbare frustraties uitgebeeld. Zo is er de receptionist die moe wordt van de berg pakketten op de balie, zie je een man die de bezorger aan de deur gemist heeft, een vrouw die bij de buren nagaat waar haar pakket is gebleven, en ten slotte een eenzaam pakketje dat maar niet retour wordt gezonden.

Creatie en concept


●    Lieke Vossen - marketing manager MyPup
●    Mirte Meeus - strategy, account & copy 
●    Tessa Meeus - creative direction
●    Fabian Hahne - creative direction 
●    Suzanna Ruis - strategy, social media, PR 
●    Full Frame - videoproductie
●    Willem de Kam - fotografie
●    Social Media Men - media-inkoop

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in