Overslaan en naar de inhoud gaan

Met deze guerrillamarketing wil Heineken overwerken tegengaan

The Closer moet mensen aansporen om te stoppen met overwerken.
Heineken the closer
© Still uit de campagnevideo
Heineken the closer
© Still uit de campagnevideo

Heineken vraagt via guerrillamarketing aandacht voor overwerken, en de negatieve invloed hiervan op de balans tussen werk en privé. De bierbrouwer deelt een video - hieronder te bekijken - waarin het door de stad New York rijdt en projectoren richt op kantoorgebouwen waar 's avonds laat nog mensen aan het werk zijn. 

related partner content for mobile comes here

De projecties op de gebouwen tonen leuzen als 'Working late? The Closer can help. Heineken.com/thecloser' en 'Still working? Time for The Closer.' Wat The Closer is, blijft in het midden.

The Closer is een slimme bieropener

The Closer is een slimme bieropener, in juni aangekondigd door Heineken. Consumenten kunnen de opener via bluetooth koppelen aan hun (werk)computer. Als de werkdag er - volgens de officiële uren - op zit, open je er een biertje mee en zet je je computer zo automatisch in de slaapmodus. Heineken wil overwerken zo tegengaan en de werk-privébalans verbeteren. Om er - zoals het hoort - bij te zeggen: #workresponsible. 

Lees al het nieuws over Heineken

Met The Closer vraagt Heineken op een ludieke manier actie voor een wereldwijd probleem (overwerken) en creëert het tegelijkertijd aandacht voor zijn eigen portfolio (bier). De slimme opener is niet te koop; hij werd weggegeven via een zomeractie die inmiddels afgelopen is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in