Overslaan en naar de inhoud gaan

Pinterest: veel minder zoekopdrachten naar afvallen sinds advertentieverbod

Een jaar na het ingaan van het advertentieverbod rondom gewichtsverlies, publiceert Pinterest de resultaten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een jaar geleden verbood Pinterest als eerste socialmediaplatform advertenties rondom het promoten van afvallen. Sindsdien is het aantal zoekopdrachten gerelateerd aan gewichtsverlies met twintig procent gedaald. Dat concludeert Pinterest in zijn Body Neutrality-rapport. 

related partner content for mobile comes here

Meer gezonde zoekopdrachten

Pinterest verbood reclames in tekst en beeld rondom het promoten van gewichtsverlies in juli 2021. Het bedrijf scherpte zijn beleid hiermee aan; eerder verbood het al reclames rondom body shaming en het promoten van afvalproducten en claims rondom afvallen. Pinterest was en is het enige socialmediaplatform dat geen advertenties over afvallen toestaat. 

Het reclameboycot werkt, constateert het bedrijf. Behalve de daling in zoekopdrachten naar afvallen maakt het platform ook melding van veel meer zoekopdrachten rondom gezonde thema's. Pinterest-gebruikers zochten tussen half april en half mei 2022 liefst 65 keer vaker naar quick and health meals dan in dezelfde periode van 2021. De zoekopdracht healty food motivation werd dertien keer vaker ingetypt om inspiratie op te doen. 

Advertentienieuws

In de afgelopen periode was Pinterest meermaals in het nieuws vanwege zijn advertentiestrategie. Zo introduceerde het medio juni zogeheten Idea-reclames, beschikbaar voor adverteerders en creators. Vorige week maakte het bedrijf nieuwe manieren bekend om winkelen via Pinterest aantrekkelijker te maken, zowel voor consumenten als merken. En in dezelfde week lanceerde Pinterest advertenties in de app in drie Latijns-Amerikaanse landen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in