Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil Hilton zichzelf neerzetten als de betrouwbaarste hotelketen

Een nieuwe slagzin en twee internationale marketingvideo's moeten de hotelketen neerzetten als dé plek om vakantie te vieren.
Hilton campagne
Een screenshot uit de campagnevideo
© Afbeelding: Hilton
Hilton campagne
Een screenshot uit de campagnevideo
© Afbeelding: Hilton

Vóór de coronapandemie wonnen platformen als Airbnb aan populariteit, daarna volgden jaren van weinig reizen en nu staan de zomervakanties van veel reizigers in het teken van overbelaste vliegvelden. Voor hotelketen Hilton Worldwilde reden om zichzelf in de kijker te spelen van vakantievierders. De hotelketen lanceert een nieuwe slagzin én twee luchtige campagnevideo's. En ook Paris Hilton - inderdaad familie van - keert na een lange periode van afwezigheid terug in de marketingstrategie van Hilton.

related partner content for mobile comes here

Aandacht voor de hotelkamer

Hilton focust zijn campagnevideo's met name op zijn hotelkamers. Dat heeft een reden, zegt Mark Weinstein, CMO van Hilton Worldwide in gesprek met Skift. 'Wat in de meeste hotelreclames ontbreekt, is het hotel. De meeste hotelbedrijven - en Hilton heeft zich hier ook schuldig aan gemaakt - hebben campagnes uitgevoerd die reclame maken voor de bestemming en de prachtige zonsondergangen of stranden in plaats van voor het hotel zelf.' Niet voor niets is de campagneslogan 'It matters where you stay.'

Eén van de campagnevideo's is hieronder te bekijken.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Nieuwe slagzin en Paris Hilton

Als gezegd omarmt Hilton ook een nieuwe slagzin. Die is 'For The Stay' en is - net als de andere campagneactiviteiten - ontwikkeld door reclamebureau TBWA. Hilton werkt sinds 2017 samen met TBWA. 

Paris Hilton keert terug in de marketingstrategie van de hotelketen door te fungeren in een reclamespot van dertig seconden. Te zien is hoe zij eenvoudig via haar smartphone de deur van haar hotelkamer opent en extra kamers erbij boekt voor haar gekochte spullen. Dat gaat eenvoudiger dan bij andere hotelketens, is de boodschap. 

Draak steken met Airbnb

De nieuwe campagne steekt ook de draak met platforms die vakantiewoningen verhuren. En dan denkt vrijwel iedereen aan Airbnb, of een concurrent. In de campagnevideo van Hilton - hieronder te bekijken - is te zien hoe een gezin een spookachtig huis aantreft in plaats van de droomwoning van de advertentie. Ze vluchten naar een Hilton-hotel dat wél in de smaak valt. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in