Overslaan en naar de inhoud gaan

3 imponerende merkactivaties met strijdvaardige vrouwen

Jesse Post selecteert in deze rubriek juweeltjes van brand-activations over een thema.
Social Posts van vrouwen met Alves pop
Social Posts van vrouwen met Alves pop

Dinsdag 8 maart is het Internationale Vrouwendag. Hét moment om op te staan tegen sociale onrechtvaardigheid en de kracht van vrouwen te vieren. En dat is precies wat deze drie power-activaties doen.

related partner content for mobile comes here

Nike – De Andressa Alves-pop

Bureau: Wieden+Kennedy

Als meisje kreeg de Braziliaanse voetballer Andressa Alves poppen om mee te spelen. Maar ook toen was ze al gek van de bal. Dus gebruikte ze de goedbedoelde cadeautjes om mee te dribbelen, hoog te houden en er tegenaan te schoppen. Met de Andressa Alves Doll – een pop in de vorm van een bal – bouwt Nike een krachtige brug tussen het verhaal van de FC Barcelona-aanvaller en een nieuwe generatie vrouwelijke helden.

The Female Company –Tampon Book

Bureau: Scholtz & Friends

Heel lang vielen vrouwelijke hygiëneproducten in Duitsland onder het hoge belastingtarief voor luxe producten. Om deze ‘tampontax’ aan de kaak te stellen, bedacht online retailer The Female Company het Tampon Book: 46 pagina’s vol toffe content plus 15 organische tampons. De truc: op boeken zat maar 7 procent belasting. The Tampon Book vloog de deur uit en honderdduizenden tekenden de petitie om dit onrecht uit het wetboek te halen. De campagne won prijzen over de hele wereld en nog belangrijker: het belastingtarief werd verlaagd van 19 naar 7%!

Volvo – The E.V.A Initiative

Bureau: Forsman & Bodenfors

Nog altijd gebruiken de meeste autofabrikanten alleen mannelijke dummy’s in crash tests. Daarom lopen vrouwen een groter risico om gewond te raken in het verkeer. Om dit absurde verschil in veiligheid op te lossen, begon Volvo The E.V.A. Initiative (Equal Vehicles for All). Het merk deelde 40 jaar aan eigen onderzoeksresultaten – op mannen én vrouwen – met elke autobouwer die het maar wilde hebben. De campagne werd wereldnieuws, won prestigieuze prijzen en versnelde de beweging naar gelijke behandeling in de auto-industrie.

Jesse Post is creative director bij BrandBase, bureau gespecialiseerd in brand-experiences. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jennifer Delano

https://mediacontent.nu/content/equals-streeft-naar-36-procent-vrouwen-in-tech-in-2025/?r=Perskamer - de Nederlandse aanpak van Equals Amsterdam mag ook zeker benoemd worden op deze dag!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in