Seedtag's nieuwe klimaatstrategie om emissie en uitstoot te verminderen
Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.
Lees meerSeedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.
Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.
Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.
Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.
De afgelopen tijd is er flink geïnvesteerd in het onderzoeken en herzien van de bedrijfsprocessen, met als doel de beoordeling, vermindering, en compensatie van de ecologische voetafdruk van het bedrijf. Het doel van dit alles? Om Seedtag en zijn partners in de waardeketen van Contextual Advertising, al ver voor 2030 net-zero emissies te laten bereiken.
Gedurende het onderzoek lag de focus niet alleen op de impact van processen op milieukwesties, maar werd ook gekeken naar de impact van Seedtag op de samenleving en de invloed op bestuursniveau.
5-stappenplan
Om deze visie tot leven te brengen is het volgende 5-stappenplan opgesteld:
- Allereerst zijn advertentie formats en leveringstermijnen geanalyseerd, om er zeker van te zijn dat alle KPI’s behaald worden terwijl er zo min mogelijk CO₂ wordt uitgestoten. Dit werd gedaan in samenwerking met partners Impact+ en Scope3. Daarnaast zijn de eventueel overbodige of dubbele verzoeken van DSP's en SSP's in de Seedtag Exchange geanalyseerd.
- Om de Scope 2 emissies (indirecte uitstoot van CO₂ door, bijvoorbeeld, het opwekking van energie) te verminderen, worden kantoren energie-efficiënter gemaakt en, indien beschikbaar, ook overgeschakeld op hernieuwbare en koolstofvrije energiebronnen.
- Om de cloud-emissies (die vallen onder Scope 3: emissies die ontstaan door activiteiten van de onderneming zoals zakelijk vliegverkeer en uitbestede diensten) te verminderen en processen te optimaliseren, werken we nauw samen met cloud provider Google Cloud.
- Reizen per trein tussen EU-kantoren om de Scope 3 emissies van zakelijke reizen te verminderen. Voor overige reizen wordt aangeraden te reizen per elektrische taxi of het openbaar vervoer.
- Met als doel om te compenseren voor resterende uitstoot en koolstofneutraal te blijven, worden koolstofkredietprojecten ondersteund die innovatieve technologieën en natuurlijke oplossingen gebruiken om uitstoot te vermijden en te compenseren.
De nieuwe ESG-strategie en het decarbonisatie plan zijn de eerste stappen binnen Seedtag’s meerjarenplan voor duurzame groei. Het bedrijf blijft zich actief inzetten voor het neerzetten van een duurzame en verantwoordelijke bedrijfsvoering en het verkleinen van de ecologische voetafdruk.
Albert Nieto, co-CEO van Seedtag, vertelt: "Onze inspanningen om onze CO2-uitstoot te verminderen en waar nodig te compenseren tonen aan dat wij ons volop inzetten voor duurzaamheid. Daarnaast ligt onze prioriteit bij het ondersteunen van onze klanten en partners in hun duurzaamheidsdoelen. Onze nieuwe ESG-strategie is gericht op het bijdragen aan een privacy-gefocuste toekomst, het bevorderen van een inclusiever en diverser ecosysteem, en het opbouwen van sterke relaties met belanghebbenden. We kijken uit naar de toekomst en onze rol in het bevorderen van duurzaamheid binnen de digitale advertentie-branche.”
Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.
Lees meerSeedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.
Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.
Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.
Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid