Overslaan en naar de inhoud gaan

Alfred en Dept strijden om Lidl-account

Zo’n vijftig bureaus hebben interesse getoond in de pitch, meldt Lidl. De samenwerking met Joe Public is in april beëindigd.
lidl pitch
Billboardreclame van Lidl in Amsterdam
lidl pitch
Billboardreclame van Lidl in Amsterdam

Alfred en Dept doen mee aan de recent uitgeschreven pitch van Lidl. Dat heeft marketingdirecteur Jorieke de Vries zojuist bevestigd aan Adformatie.

related partner content for mobile comes here

Naar aanleiding van het nieuws rond de pitch hebben zo'n vijftig bureaus interesse getoond, zegt De Vries. Alfred en Dept zijn de bureaus die een daadwerkelijke briefing ontvangen.  

Lidl schreef in april een pitch uit, nadat het na vijf jaar afscheid nam van Joe Public als zijn vaste reclamebureau. Als reden noemde De Vries dat het tijd is voor 'een frisse blik op bestaande uitingen'. Of hiermee afscheid wordt genomen van het reclameconstruct met de bekende Lidl-flat is niet bekend. De Vries: 'De flat is fantastisch, maar het lijkt me gezond om er nog eens goed naar te kijken.'

Het is niet verrassend dat Alfred deelneemt aan de pitch, gezien de ervaring van dit bureau met retailmerken en het feit dat het recent het Jumbo-account verloor ten faveure van Hotel L'Amour. Tot medio oktober is Alfred nog werkzaam voor Jumbo. 

In juni moet bekend worden welk bureau als winnaar uit de bus komt.

Lidl geldt na Albert Heijn als de grootste adverteerder van Nederland; in 2022 gaf de discounter 88,1 miljoen euro uit aan advertenties. Hier meer.

Lees ook: Lidl schrijft bureaupitch uit, samenwerking Joe Public beëindigd

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in