B2B verslaat B2C online

Business-to-Business (B2B) marketing wordt vaak gezien als het kleine achterlijke broertje van Business-to-Consumer (B2C) marketing. Dat geldt misschien voor veel facetten van marketing maar voor online marketing niet, blijkt uit een onderzoek met de titel "Harnessing the Power of New Media Platforms".

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Guideline ondervroeg in opdracht van de (US) Association of National Advertisers en het tijdschrift BtoB 146 B2B, 107 B2C en 73 zogenaamde 'hybride' marketeers naar hun gebruik van 15 nieuwe media platforms waaronder blogs, podcasts, seo, social networks en user-generated content. Hieruit blijkt dat de ondervraagde B2B marketeers nieuwe media sneller adopteren dan B2C marketeers.

Een van de meest opvallende bevindingen is dat 31% van de B2B marketeers 20% of meer van hun totale mediabudget alloceren op nieuwe media platforms, vergeleken met 5% van de B2C marketeers. Bijna 50% van de B2B marketeers gaven aan meer dan 10% van hun budget in nieuwe media te willen steken. De doelstellingen verschillen: B2B marketeers gebruiken nieuwe media voornamelijk om hun producten en services te promoten, B2C marketeers gaan voor branding.

De meeste investeringen gaan naar websites, e-mail marketing, online ads, search engine optimization (seo), search engine marketing and webinars (online seminars). Weblogs, RSS feeds, podcasts en video on demand staan op de tweede plaats, gevolgd door wiki's, mobiel, viral video, social networks en virtuele werelden als Second Life.

Een uitgebreide presentatie van het onderzoek is te bekijken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie