De nieuwe commercial van Amstel is een verhaal over de geschiedenis van het merk en over vriendschap. De oprichters van Amstel waren namelijk twee goede vrienden: Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy. Zij vonden dat er in 1870 geen bier goed genoeg was voor hun avonden samen. Daarom besloten ze samen ‘het perfecte bier’ te brouwen.
Proosten
In de commercial zie je hoe de vrienden voor het eerst met elkaar proostten. Daarna zie je allerlei andere vrienden die samen bier drinken. De reclame laat zien dat samen proosten eigenlijk nooit veranderd is.
Bram Westenbrink, Marketing Directeur: ‘De nieuwste Amstel commercial laat zien wat mannenvriendschap zo bijzonder maakt. Een unieke insight: vrienden proosten op een heel eigen manier...’
Credits:
Opdrachtgever: HEINEKEN Nederland
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Kiki Reyne, Steven van Leeuwen
Bureau: INDIE
Creative Director: Lode Schaeffer
Art: Lode Schaeffer
Copy: Lode Schaeffer, Lysbeth Bijlstra, Rogier Mahieu
Producer: Ineke Koornstra, Mariëlle Baggerman
Account: Chris Vannitsem
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Willem Gerritsen
D.O.P.: Jonas Alarik
Producer: Willem Bos
Editor: Teun Rietveld
Muziek en geluid : Audentity (Niels den Otter)
Post productie: De Grot
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!