Unilever volgt producenten als Procter & Gamble, Kimberly Clark, Philips en Reckitt Benckiser. De producent lanceert binnenkort een campagne met Google-advertenties om het initiatief te promoten. Hierbij krijgen consumenten korting als ze bepaalde combinaties van producten aanschaffen, een shampoo met een conditioner bijvoorbeeld. Kortingen kunnen oplopen tot 50%.
Unilever zet de supermarkt deels buitenspel door huishoud- en verzorgingsartikelen te verkopen via webwinkel Truus.nl. De online speler bezorgt overal in Nederland, op ieder gewenst tijdstip.
Supermarkten en drogisterijen ondervinden toenemende concurrentie van Truus.nl en dergelijke initiatieven. Momenteel bestellen Nederlanders nog maar 1% van hun schoonmaak- en verzorgingsproducten online. In Groot-Brittannie is dat nu al 10%. Volgens Christian van Someren van Truus.nl kan het ook in Nederland die kant op gaan. Tegen de Levensmiddelenkrant zegt hij: 'Truus.nl springt in het gat dat de grote Nederlandse retailers openlaten. In het buitenland is het online bestellen van luiers, wc-papier en shampoo al langer gemeengoed.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!