In vergelijking met het eerste kwartaal vorig jaar lagen de bestedingen 5,6% hoger. Dat blijkt uit de laatste peiling van de DM Barometer, het kwaraalonderzoek van DDMA, Adforesult en Mailmedia. In totaal ging 38% van het marketingbudget naar dialoogmarketing (directe en interactieve marketing). De belangrijkste posten zijn de website (19%), ongeadresseerd drukwerk (18%) en e-mail marketing. Meer dan de helft van de marketeers (55%) verwacht dat de uitgaven aan dialoogmarketing door het bedrijfsleven dit jaar hoger zijn dan vorig jaar. Daarentegen verwacht 20% een daling en 25% denkt dat er niets verandert.
Een vast onderdeel van de DM Barometer zijn drie stellingen waarover de marketeers hun mening geven. Een grote meerderheid (85%) is het eens met de stelling dat een transparant privacybeleid onontbeerlijk is voor elke organisie. Een grote meerderheid (73%) is het ook eens met de stelling dat de marketeer in tijden van recessie vooral anticylclisch moet investeren. Eenzelfde percentage vindt de resultaten van crossmediale campagnes te onduidelijk om een substantieel deel van het marketingbudget hiervoor te reserveren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!