Bugatti en Jaguar hebben op Instagram meer dan één miljoen volgers, en Lamborghini gaat aan kop met 2,4 miljoen internationale volgers.
Met meer dan één miljoen dagelijkse gebruikers in Nederland, wordt Instagram als sociaal netwerk steeds belangrijker. De Instagram-community zorgt voor hoge engagement en dat maakt het visuele platform uitermate geschikt voor het branding. Precies wat automerken nodig hebben om zich te onderscheiden.
Hoe brengen de Nederlandse Instagram-accounts van automerken het er vanaf?
- Mercedes – 21.1k volgers
- Renault - 12.3k volgers
- Mini – 3.013 volgers
- Volkswagen – 2.641 volgers
- Ford – 2.023 volgers
- Kia – 958 volgers
- Dacia – 931 volgers
- Citroen – 753 volgers
- Mazda – 482 volgers
- Mitsubishi – 368 volgers
- Alfa Romeo – 139 volgers
Is Instagram iets voor automerken?
Je kunt je natuurlijk afvragen of de doelgroep die nieuwe auto’s koopt, wel op Instagram is te vinden. Als je de particuliere verkoopcijfers van auto’s (ex-lease) erop naleest, hebben 18 tot 34-jarigen een marktaandeel van 7,6% en is de 55-plusser goed voor 56,6% van de verkopen. Met die cijfers in de hand zou je zeggen van niet.
Toch is het slim om nu alvast tijd, liefde en aandacht in Instagram te steken, zodat je een voorsprong op de concurrentie kunt nemen. Het sociale netwerk groeit nog steeds enorm (de 40+ doelgroep voorop) en brengt je in contact met potentiële kopers van vandaag èn morgen. De inzet van Instagram staat bij veel Nederlandse merken nog in de kinderschoenen, dus je kunt makkelijk een voorsprong op de concurrentie nemen.
Heb ik een account gemist in de top tien? Laat het me hieronder weten!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!