De verwijdering van het filmpje blijkt uit een e-mail die YouTube naar het 'Worse than Bad' campagneteam van de milieuorganisatie heeft gestuurd. In het satirische filmpje neemt Milieudefensie Shell CEO Peter Voser op de hak over de olieramp die het bedrijf veroorzaakt in Nigeria.
Het filmpje is meer dan 25.000 keer bekeken en is nu alleen nog te zien op Dumpert.nl dat de video op 4 mei kopieerde.
Milieudefensie overweegt een tegenvordering bij YouTube te doen.
Milieudefensie voert al geruime tijd campagne om Shell alle gelekte olie in de Nigerdelta te laten verwijderen
President-directeur Dick Benschop van Shell Nederland zei woensdag in NOS op 3 dat hij zich niet bewust was van de digitale campagne van Milieudefensie.
“Misschien weet hij er persoonlijk niet van, maar zijn bedrijf overduidelijk wel,” reageert campagneleider Geert Ritsema.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!