Duval Guillaume en Amp.Amsterdam tekenen voor de realisatie van de campagne.
In de film worden duizelingwekkende aantallen slachtoffers genoemd van verschillende partijen, religies en stromingen, die als gemene deler een logo hebben in de vorm van een kruis.
De hulpverlener kiest in de animatie voor een scherpere tone-of-voice dan gebruikelijk. Het Rode Kruis sluit de animatie af met de positieve boodschap 41.000.000 mensenlevens te hebben gered, dankzij de tomeloze inzet van zijn mensen.
Nadruk op geluid
Geinig detail is dat binnen de animatie veel aandacht is besteed aan sound design, door elk kruis te voorzien van kenmerkende oorlogsgeluiden. Zo werd bij Nero’s kruis gekozen voor het geluid van vuur en gillende mensen om de 'Grote Brand van Rome en de begane misdaden tegen de Christelijke martelaars' te benadrukken.
De animatie is sinds deze maand online te bekijken:
Credits
Bureau: Duval Guillaume
Executive Creative Director: Koenraad Lefever
Creative Team: Nik Sluijs, Jasper Declercq, Joey Boeters
Account Director: Patrick Clymans
Account Manager: Jet Vervenne
Design: Laurent Lejeune
Animation: Bart Callaerts
Sound Design: Amp.Amsterdam
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!