Premium

Reageren op slechte online reviews? Niet zo!

Nee, nee: geen boete opleggen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Online recensies, ze zijn een zegen en een vloek. Soms makkelijk ,  of . Of je kunt

Een optie bij een negatieve online recensie: mensen straffen. Maar of dat werkt…

In New York in ieder geval niet.

Wat is er aan de hand?

Er is een guest house in het New Yorkse Hudson, de , met een wel heel streng beleid ten aanzien van reviews. 

Op was te lezen: 

&;Ondanks dat veel bruidsparen gek zijn op Hudson en onze Inn, kan het heel goed zijn dat jullie vrienden en familie dat niet zijn.

&;Als jullie de inn voor een trouwerij hebben geboekt, of een ander event, en een borg hebben overgemaakt, dan zal er voor elke negatieve recensie die online verschijnt, 500 euro van de terug te betalen borg worden afgetrokken. (Maar dat zal niet gebeuren als de recensie weer offline wordt gehaald).’

Kort na verschijning van een artikel in de over deze ‘boete’ van het guest house, ontplofte reviewsite Yelp met - jawel - negatieve recensies over de Inn. 

Het guest house, geschrokken natuurlijk, nam vervolgens de telefoon niet meer op en haalde de boetewaarschuwing snel van hun site.

Op hun Facebookpagina postte de eigenaren een reactie dat hun waarschuwing op de site ‘tongue in cheek’ was, vanwege een trouwerij van een paar jaar geleden. ‘Het had er al lang geleden afgehaald moeten worden, maar dat is niet gebeurd.’

Maar dat is niet waar, ontdekte , want in november vorig jaar dat het management een e-mail had gestuurd met de waarschuwing. 

Het uitdelen van een boete, het . Maar of het een langetermijnstrategie is… 

ICT-jurist Arnoud Engelfriet heeft tips hoe wel 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie