Onderzoek: dit zijn de grootste Nederlandse influencers

Een onderzoek van Affise wijst uit welke Nederlanders influencers het grootste bereik hebben op populaire sociale media.

Vlogger neemt een video op.
Rawpixel / 123RF

Affise, een bedrijf dat partnerrelaties aanbiedt voor bureaus, merken en adverteerders, heeft onderzoek gedaan naar de populairste influencers per land. En daaruit blijkt onder meer dat de Nederlandse TikTok-gebruiker @Scottsreality 190 procent meer volgers heeft dan ons land inwoners heeft. Zijn video's verschijnen op de smartphones van zijn 32 miljoen volgers.

YouTube

De populairste YouTuber van Nederland blijkt geen influencer te zijn maar een platenlabel. Spinnin' Records heeft 29 miljoen volgers en de YouTube-video's hebben gezamenlijk ruim 18 miljard views. Spinnin' Records verdient in Nederland volgens Affise ook het meest aan zijn 'influence-activiteiten'.

Instagram

Het grootste Nederlandse Instagram-account is van Negin Mirsalehi (6,8 miljoen volgers). Zij verdient volgens Affise ook het meeste per Instagram-post, omgerekend 2580 euro. Dat is een schatting. Voetballer Ronaldo is wereldwijd de eerste influencer om op Instagram mee samen te werken. Een post op zijn account kost een adverteerder meer dan 1,5 miljoen euro, claimt Affise. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie