Toch is dit ook het moment dat je even kan terug kijken naar wat er allemaal de revue heeft gepasseerd afgelopen jaar. Één van die dingen was toch wel omnichannel. Met het doorzetten van de negatieve retail trend kwam omnichannel nog vaker aan bod dan ooit tevoren. En één van de woorden die bij de retailers dan ook ergens bovenaan het lijstje van 2014 pronkt is "pick-up point".
Offline aankopen doen is beleving en online aankopen doen is service, combineer dit optimaal en je hebt omnichannel. In veel branches is dit goed toepasbaar. Maar het aanschaffen van een pak is over het algemeen een specialer moment voor de koper. Je wilt de stof voelen, het geheel aanzien en op je lichaamsbouw afmeten. Het aanschaffen van een pak is dus al een beleving op zich en daar neem je dan ook over het algemeen de tijd voor. Kan geen webshop tegenop, toch?
Dat je in deze traditionele business ook mee kan gaan in het geweld dat online heet, bewees Oger mij vrijdag met een e-mail. In de mailing bieden zij mij namelijk aan om een pak op te laten meten in de kleedkamer van Ajax, mijn favoriete club. Op zich heb ik geen pak nodig, maar een retourtje Arena klinkt toch wel heel aanlokkelijk. Daarnaast associeer ik het pak gelijk met de voetballers die er altijd strak in pak uitzien na afloop van de wedstrijd.
Een goede actie waarin we te maken hebben met een volledige win-win situatie. Ajax biedt iets extra's voor zijn sponsor. En Oger biedt de klant een extra beleving. Daarnaast sluit het ook nog eens volledig aan bij de doelgroep (de Den Haag supporter kan zelfs terecht bij het stadion van Ado).
Alweer zijn we ingehaald door de tijd. Pick-up point 2014 gaat hem dus niet meer om service, maar om beleving.
Gideon Tailleur - Retail Marketing specialist met sterke focus op omnichannel en de vele mogelijkheden hierin @gideontailleur
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!