In eerste instantie denk je op basis van de krantenkoppen: verwarrend. Stagneert de huizenverkoop nou? Of raken we nu uit het slop? Onderliggend appelleren beide berichten echter aan de koopmansgeest van de gemiddelde Nederlander. Iedereen is namelijk inmiddels voldoende economisch onderlegd om te weten dat bij een overschot aan te koop staande huizen de koper een voordeel heeft ten opzichte van de verkoper. Zeker als die verkoper zijn huis al maanden te koop heeft staan. Enter de NVM Open Huizen Dag van zaterdag 9 oktober. Want welke kant de berichtgeving ook op ging, zowel in het NOS Journaal als in het AD wordt verwezen naar de mogelijkheid om dit weekend eens rond te kijken in dat huis waar je al maanden langsrijdt op weg naar je werk.
Missie geslaagd dus. Want het nieuws was niet de stagnerende verkoop of de verwachte stijging van de verkoop. Nee, het nieuws was de Open Huizen Dag. Dus vroeg boodschappen doen en dan op pad, morgen!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!