Om dat te bewerkstelligen werd Instagram ingezet in combinatie met stencil art.
Aanpak
Op Instagram werden selfies gezocht van vrouwelijke atleten. Daar werd contact mee gezocht om privacy issues te voorkomen. De selfie werd na akkoord omgetoverd in stencil art en daadwerkelijk aangebracht op de straten van Moskou. Dit tot grote vreugde van de afgebeelde sporters, die zichzelf graag met hun eigen kunstwerk lieten vastleggen voor Instagram. Vanzelfsprekend reageerde Instagram hier real time op.
Resultaat
De consequentie was een ware lawine aan Instagram posts van hoopvolle kandidaten voor nieuwe posters, en Nike action shots van gelukkigen die al waren vastgelegd. Je zou kunnen spreken van real time Insta-stencil art, een vorm van graffiti die onder meer bekend werd door de Britse street artist Banksy.
De zeer persoonlijke onverwachte beloning gemarkeerd door hun sportieve vrouwelijke trots, heeft waarschijnlijk bij deze Moskouse sporters geleid tot een sterkere band met Nike, en heeft het merk in rap tempo stevig onder de aandacht gebracht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!