Er wordt regelmatig gesproken over interactieve buitenreclame, in dat kader kreeg ik van Peter van Leeuwen van Grey een interessante toepassing. Op het Leidseplein in Amsterdam staat een interactieve Abri voor de Nokia 3250.
De abri is voorzien van vier keuzebuttons. Hiermee kan het publiek een aantal keuzes maken. Zo kan men een demo bekijken, muziek beluisteren of een commercial afspelen. Met de button forward kan het publiek versneld skippen naar de volgende muziektrack.
Het ziet er aardig uit. Doet me denken aan de toepassing die je bij sommige makelaars ziet, om via bediening op de etalageruit, beeldmateriaal te bekijken. Mooi moment om aan Peter van Grey wat toelichting te vragen. Hoe hebben jullie deze campagne naar het Internet vertaald? En is zo'n idee ook op grote schaal in te zetten? Want nu staat er 1 abri op het Leidseplein en moet je het vooral hebben van free publicity. En kun je wat vertellen over doelstellingen en productie van deze campagne?
Update: Peter heeft inmiddels per e-mail gereageerd en gaf het volgende antwoord op mijn vragen:
Hallo Stephan,
Dank voor je reactie.
Even een korte reactie op je vragen:
Deze spectacular abri maakt deel uit van een grootscheepse campagne bestaande uit TV, print en reguliere outdoor.
Internet maakt onderdeel uit van de campagne in de zin van aandacht op de eigen NOKIA-site.
Geen specifieke online campagne.
Naast deze abri hebben we een gigantisch billboard in Rotterdam gerealiseerd. Zie foto en berichtje. Hierin belichten we met name de MP-3 functie van het toestel.
Doelstelling van deze spectaculars -in aanvulling op de reguliere uitingen- is om op een verrassende wijze jongeren te wijzen op dit nieuwe mobieltje wat een aantal functies combineert. Vanwege impact en budget is gekozen om de spectaculars te beperken tot 2 lokaties.
Mede gezien het feit dat het ging om een primeur was JCDecaux bereid hier tegen een alleszins redelijk bedrag aan mee te werken.""
Einde e-mail Peter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!