Ikea heeft duurzaamste imago

Voor het tweede jaar op rij heeft Ikea het meest duurzame imago van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Image Index 2011.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hiervoor zijn tweeduizend mensen ondervraagd naar hun beleving van duurzaamheid. Volgens het onderzoek heeft Ikea dit imago te danken aan goede prestaties met betrekking tot de omgeving, mensen, visie en product en service.

HEMA staat voor de tweede keer op rij op de tweede plaats. Bol.com is nieuw in de top-5 en staat op nummer drie. Onderaan de ranking vinden we Het Rijk(40), SNS Reaal(39) en NS (38). Het onderzoek is dit jaar voor het eerst ook uitgevoerd in Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Gemiddeld staat Ikea in West-Europa op de hoogste plek. Philips staat op nummer twee en Apple op nummer drie.

Duurzaamheid is voor consumenten in alle landen belangrijk, al zijn er verschillen. In Frankrijk vindt men stabiliteit, innovatie en verantwoordelijkheid belangrijk. In Duitsland staat zorg voor de omgeving meer centraal. In Groot-Brittannië speelt financiële stabiliteit en compensatie een grote rol en in Nederland is de menselijke factor weer wat belangrijker.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie